Thursday, May 31, 2012

HERBA MANDIAN AURA


Ok sebetulnya entry ni nak buat untuk blogshop aku, tapi tersilap bleh pulak terbuat kat personal blog. ngee..


So alang-alang aku nak buat review la sket.. 


Aku memang jual herba mandian ni.. lama dah dekat 3 tahun.. dan aku sendiri memang guna ni lepas pantang Asyraf.. dan pantang baru ni pun guna ni juga la. Mandian herba ni tak semestinya untuk orang lepas pantang je, untuk gadis/mak dara/mak-mak orang semua boleh if nakkan segar badan dan buang bau badan.




Review aku mudah macam iklan Nor Khairiah berlakon tu..


"ia mudah, ia cepat, ia senang!"


Masa berpantang Asyraf dulu, 3 tahun lepas, mak aku pun rebuskan herba mandian ni walaupun daun-daun boleh dapat sekitar rumah.. tapi mak tetap pakai herba mandian ni.. senang katanya takyah susah-susah terbongkok ambil daun.. 


Dan senang juga pada ibu-ibu dalam pantang nak mandi.. especially macam aku ritu yang takde helper  (mak pulak tak sihat hari tu nak datang rumah) so serba-serba kena handle sendiri.. mandi senang je, nape senang? sebab lepas mandi tu tak payah susah-susah nak kutip daun yang berselerak kat lantai, pakai uncang herba mandian ni takde masalah daun berselerakkan..


Mandi daun-daun herba ni bagi orang utara sangat penting. Dan memang aku pun suka.. sebab bila lepas bersalin badan agak letih dan tak bermayakan.. so lepas mandi ni je memang rasa lebih segar. Bau daun-daun herba ni macam aromatherapy yang bagi aura segar. Selalunya mandi daun herba ni orang buat sekurang-kurangnya 3 hari berturut-turut sebaik saja lepas bersalin. Mandi pagi-pagi la sehari sekali. Tapi seeloknya seminggu la.. lagi lama lagi bagus. Ada orang buat sebulan dan ada yang buat sepanjang tempoh berpantang 44hari.. itu lagiii bagus. Tapi aku malas la nak rebus air sebab kena buat sendirikan.. so aku mandi seminggu je.. :p


Mak aku bagi tips, lepas mandi herba ni, jangan terus lap badan.. biar la dalam 1-2 minit (takleh lama-lama kang sejuk badan tak elok pulakkan dalam pantang) kira biar air herba tu meresap masuk dalam badan. 


Macam aku cakap kat atas tak semestinya untuk orang dalam pantang je.. siapa-siapa pun boleh guna untuk kesegaran badan dan nyah bau badan. Kalau korang nak beli, bleh beli kat aku. lihat blogshop aku Qaseh Alam.. setakat ni aku la yang jual paling murah.. aku bagi promosi  sampai tengah bulan ni je.. pas ni harga naik sikit sebab kos naik (packaging baru). Dan aku bagi free gift lagi.. rangkaian cloth pad yang aku jual juga.

So aku paste entry herba mandian ni daripada blogshop Qaseh Alam aku. Sape nak boleh email aku kat qasehalam [at] gmail [dot] com.  




**************

Qaseh Alam memperkenalkan Herba Mandian Aura dengan pek baru dan kandungan herba yang telah dipertingkatkan mutu.

                       



Herba Mandian Aura 
harga masih RM 12.50 SATU PEK.. MURAHHH UOLS BERBANDING YANG LAIN



Herba Mandian Aura keluaran Aura Inner Marketing merupakan produk herba persediaan tradisi yang dirumus khas untuk para wanita. Digunakan untuk wanita selepas bersalin dan boleh juga digunakan oleh semua wanita sebagai aromatherapi untuk kesegaran badan.


(PEK LAMA)
   
(PEK BARU)



Dihasilkan daripada 7 jenis daun herba terpilih yang mengandungi khasiat tersendiri dan telah lama digunakan sejak lama dulu.
 
Antara daun herba yang digunakan ialah:

Daun Capa
Daun Meringan
Daun Serai Wangi
Daun Inai
Daun Pandan
Daun lamuni
Daun pisang kelat 


Kini produk ini telah dinaiktaraf untuk meningkatkan kualiti produk bagi menjamin kepuasan pelanggan. Semua dedaun herba diproses menjadi lebih halus supaya air rebusannya lebih pekat dan lebih beraroma. 




Kebaikan Mandian Herba:
Ia adalan amalan tradisi orang Melayu dahula kala dan masih diteruskan sehingga kini kerana keberkesanannya membantu menyegarkan kembali badan terutamanya kepada ibu selepas bersalin. Mandian herba ini dapat mengatasi masalah kebas-kebas dengan menlancarkan peredaran darah, membuang anign, melembutkn urat saraf, mengurangkan sengal tulang, sendi dan otot akibat proses meneran sewaktu melahirkan. Selain itu herba mandian ini juga bertindak sebagai aromaterapi dengan haruman pati daun yang dapat membantu mengurangkan rasa stress di samping dapat membuang angin dan melancarkan peredaran darah.

Kelebihan  Herba Mandian Aura :
Mandian Herba ini dipek dalam bungkusan yang lebih moden supaya mudah digunakan sewaktu dalam pantang. Hanya rebus uncang herba air dan sedia untuk digunakan.Tak perlu lagi mengutip daun yang bertabur selepas mandi (menyusahkan ibu atau penjaga dalam pantang untuk membongkok membersihkan bilik mandi) 

Cara Penggunaan: 
Semasa dalam pantang mandian herba daun sehari sekali di awal pagi. Rebus uncang Mandian Herbabersama 3 gayung air (anggaran 2 liter air) sehingga mendidih. Setelah itu, air rebusan ini boleh dicambur dengan air biasa mengikut tahap kepanasan yang bersesuaian dengan keselesaan anda. Setiap pek boleh digunakan sehingga 2 kali mandian (2 hari). Setiap uncang boleh digunakan lebih dari sekali atau sehingga pati atau warna atau aromanya hilang. Untuk penjimatan, 2 pek boleh direbus sekali untuk 4 kali mandian (4hari) dan 3 pek tuk semingu (6 kali mandian)

DENGAN PEK BARU QASEH ALAM MASIH MENGEKALKAN HARGA LAMA.
DAN QASEH ALAM BERMURAH HATI UNTUK MEMBERI RANGKAIAN BARANGAN CLOTH PAD SECARA PERCUMA APABILA ANDA MEMBELI SET  Herba Mandian Aura  UNTUK MENGGALAKKAN WANITA MENGGUNAKAN DAN BERTUKAR KEPADA PENGGUNAAN CLOTH PAD YANG LEBIH BAIK UNTUK KESIHATAN DALAMAN ANDA DAN JUGA LEBIH SELESA. 

Pakej:

SET A : Hanya RM 36 untuk 1 kotak yang mengandungi 3 uncang  (anggaran mandian 6 hari) PERCUMA MAMA PATCH SOAKER PAD BERNILAI RM8.00


SET B : Hanya RM 70 untuk 2 kotak yang mengandungi 6 uncang  (anggaran mandian 14 hari) PERCUMA PANTY LINER BERNILAI RM10.00



SET C : Hanya RM175 untuk 5 
kotak yang mengandungi 15 uncang  (anggaran mandian 35 hari) PERCUMA BISKY BOSKY REGULAR PAD BERNILAI RM15.00 

  



SET D : Hanya RM240 untuk 7
 kotak yang mengandungi 21 uncang  (anggaran mandian 49 hari)  PERCUMA MAMA PATCH HEAVY PAD 13" (POST-PARTUM PAD) BERNILAI RM24.00  






BAGI SETIAP PENBELIAN SET  Herba Mandian Aura .. ANDA LAYAK MENIKMATI POTONGAN 5% BAGI SETIAP PEMBELIAN CLOTH PAD DI QASEH ALAM.. UNTUK MENILAI RANGKAIAN PRODUK CLOTH PAD QASEH ALAM KLIK DI SINI.. 


 Selamat berbelanja di Qaseh Alam :)



* Setiap penghantaran akan dikenakan cas penghantaran pos laju sebanyak RM 9.00
bagi set A dan RM 10.00 untuk set B, C dan D (Semenanjung Malaysia).

Qaseh...
alynn fazz

1 comment:

Unknown said...

camner nak dapatkan nya