Wednesday, March 17, 2010

Demam Alasan???

Asyraf dah setahun tp demam la pulak.. panas sgt.. dah 3 hari sejak sehari sebelum birthday dia.. jangkit dengan abangnya la ni.. izz dah ok cuma batuk.. ni asyraf pulak.. panas betul badan dia.. petang tadi balik dah kasi ubat tak jalan .. panas tak reda.. saya masukkan ubat ke in his butt.. baru ok..

dan semenjak 2 hari ni mmg saya mmg bz.. ni petang tadi adalah kemuncaknya acaranya..
alhamdullilah berjalan dengan lancar.. n mlmnya ada dinner.. saya tak dapat hadir mengenangkan asyraf demam di rumah.. seharian dia xmenyusu lgsg sama seperti semalam..(kesian birthday asyraf pun mommy tak cut kene kerja).. syukur asyraf masih mahu cuma mahu mkn n minum air dgn bnyk.. sepanjang hari hati tak tenang dok ingat kt asyraf..

tp yelah orang bukan paham masalah kita.. antara dengar dan tidak.. telinga saya masih menangkap komen seseorang bila saya katakan saya tidak dapat hadir kerana ank demam..
"ank deman? tu je la alasan ko.. xde alsasan lain?"

saya terpinga2 dan kehilangan kata2 (ya inilah kekurangan saya..saya tak pandai menjawab sttement berapi org..) dan saya tak pasti betul ke paa yg saya dengar? dlm hati saya berkata.."ko kata alasasan? HELLOO!!! ank aku mmg demam okke!!! ko igt selama ni aku dok tipu la if amik cuti sbb ank demam?? siapa yg nak ank demam n tak nak anak sihat? hati ibu sentiasa nk ank sihat membesar dgn baik (tak tau la pulak if ada ibu yg nk suka ank demam n tak sihat..). tp nk buat cmne.. benda ni datang dari Allah.. dan ujian juga buat saya.. saya terima n redha..

saya memang benar2 terasa.. saya harap saya tersalah dengar.. tp sekiranya statement dia ni benar.. saya nk bagtau.. saya tak main2 if saya katakan perihal anak2.. saya bukan penipu.. saya amat berhati2 bila mengeluarkan kata2 mengenai anak2..lagi pun apa yg keluar drp mulut seorang ibu terhadap ank adalah satu doa.. dah 3 hari tak cukup tdo.. infact semlm dan kemarin saya hanya tido dlm masa 3 jam saja.. izz nk didukong at the same time asyraf nk nenen.. x pening kepala ker? saya bernasib baik hubby tolong layan kerenah izz.. tp kadang2 izz nk perhatian mommynye juga.. yelah dia pun tak brp sihat betul lg.. masih batuk2 dan asik muntah..

saya tak duduk sekali dgn mak atau MIL atau nenek atau sapae2.. kami suami isteri membela ank sendiri.. sgt penat.. tp saya tak kisah..tu pun saya dah berkorban dgn hadir juga ke ofis memandang tanggungjawab berat yg saya pikul pada petang tadi.. saya bukan ibu yang sanggup tinggalkn ank dalam kesakitan semata2 nk pegi hadiri jamuan makan mlm.. penting sgt ker?? hello! saya sanggup diberhentikan kerja sekalipun demi anak2! lagipun.. saya dah puas enjoy masa kawin dulu.. masa enjoy dah berlalu! ni adalah masa saya utk keluarga dan ank2..

apa yg nk ko ckp ..ckplah. tp next time berhati2la.. ko pun ibu juga (n tak pe la ko ada someone else yg bleh tlg tgkkan ank2).. sekiranya ko tak diduga dgn kesihatan ank2.. anak2 ko baikk jer.. igt la itu nikmat dr Allah..jgn sampai satu hari Allah bleh tarik nikmat tu .. n "masa tu baru ko rasa apa yg aku rase"

saya tak berdendam.. saya doa dia tak alamai seperti saya..cuma kadang2 orang cepat buat tafsiran n anggapan yg tak benar lalu keluarkan kenyataan2 yang menyakitkan hati org..

nota qaseh: semua dugaan.. Ya Allah berila ku kekuatan.. berilah kesiahtan yang baik utk anak2.. utkku dan suami bg membesarkan ank2..

Qaseh...
alin arman

1 comment:

adrianathani said...

Alin, sian I dgr...takpe lah, hopefully, org mcm tu sedar akan kepedasan kata2nya suatu hari nanti. yg penting, you know the truth of the matter kan? I hope your babies get well soon my dear...kisses to your lil heroes k...