Sunday, August 7, 2011

batu-belah baru bertangkup.. isk!

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

baru-belah batu bertangkup..
telan la aku makan la aku!
aku kempunan HATIAYAM GORENG MASAK KICAP!!!
(sambil berlari-lari anak mengesat air mata menuju ke hutan cari batu belah).. eh!

Pic: oleh En. Gugel.. poster cerita antik Batu Belah Batu Bertangkup
istigfar byk2.. bulan puasa.. tak baik cik Alin ooii.. ini la pengarauh teebee

qesahnya.. semalam masak tengahari untuk anak-anak. Alang-alang diorang suka makan ayam dengan kicap so saya masak la ayam masak kicap nak kasi sedap sket kann..akak gigih uols berdiri lama basuh sekoq ayam (masak beberapa ketul je tapi alang-alang kasi bersih semua senang sok nak masak yang lain).. sampai sakit-sakit pinggang.. selalu organ dalaman ayam macam hati, jantung dan pedal ayam tak masak bagi je kat weekend maid.. yelah katanya tak elok kan makan organ dalaman ni. Tapi semalam saya masak jugak la sebab teringin nak makan hati ayam dan lagi satu sebab nak bagi tambah darah sikit.. saya ni tiap kali pregnant mesti HB (hemoglobin darah) kurang.. last pregnancy dah sampai tahap anemia (kurang darah) dan pressure darah pun too low.. (last week BP akak 85/56 je uols.. jalan rasa macam terbang je kaki tak jejak tanah.. ngee..
Pic dari selera4u

ok la dah masak ayam dan hati masak kicap itu tadi.. time berbuka saya tak makan nasi lagi.. memang selalu tak makan nasi pun.. makan kuih or bubur lambuk je. Dan time sahur perangat semula masak kicap tu dengan semangat nak makan hati ayam.. sekali Asyraf bangun nangis pulak cari mommy.. so saya kejut la En. hubby suh makan dulu.. dah kasi tidur Asyraf, nak makan ni.. sekali ku kuis-kuis masak kicap itu tadi mencari-cari si hati ayam.. TAKDE!!!!.

saya: hubby makan ye hati ayam
En. hubby: yelah..
saya: nape makan.. laa orang baru nak makan.. (dengan mncung bibir dan tarik muka masam)
En. hubby: laa nape tak cakap nak makan.. lain kali simpan la..
saya: alah dah tahu ada satu je.. tanyala orang dulu.. pastu makan semua pulak tu.. kalau separuh tak pelah jugak..
En. hubby: laa manalah hubby tahu sayang nak makan..
saya: alah.. selalu macam tu.. (padahal tak selalu pun saje je nk kasi sedap cakap.. nge... sambil berlalu gi makan depan tv)
En. hubby: hah mula la tu...

ngeee...

sampai sekarang duk terbayang hati ayam itu tadi.. ish tak baik kan.. bulan-bulan puase ni nak merajuk2 bagai dengan suami.. takdela.. cuma sikit kempunan.. takde rezeki hari ni nak makan hati ayam.. tu mesti En. hubby pun tak sedap hati tu.. hehehe..

okla tu je nak cerita.. buat sesi luahan hati pulak.. ngee..

ok sempena bulan Ramahdn yang mulia ni.. diucapkan selamat berpuasa dan menjalani ibadah sepanjang bulan ini. Moga ibadah kita diterima dan mendapat keberkatanNya.. dan moga Ramadhan ini bukan yang terakhir untuk kita InsyaAllah... aminn..

Ramadhan Kareemm


Qaseh...
alynn fazz

No comments: