Friday, April 5, 2013

Kali Pertama



Suka giler lagu.. suara Asmidar sgt mantap dan mendayu-dayu. Tau tak siapa Asmidar ni? Ala ni la juara Vokal Bukan Sekadar Rupa, musim pertama di TV3. Lagu ni ala-ala lagu klasik zaman 50s. Lebih kurang genre lagu Yuna, Terukir Di Bintang tu.. Aku memang taste sangat lagu-lagu klasik cenggini.. Layan sangat!



Kali Pertama – Asmidar


Setiap kali terlihat warna senja
Pastu ku teruja walau sayu
Setiap kali terbenam sang suria
Aku bersedia untuk bertemu dirimu
Namun semuanya hanyalah ilusi
Namun ku pejamkan mata dan berdoa
Untuk kembali pada
Korus
Kali pertama aku bersamamu
Telah tiba beribu-ribu kupu-kupu
Menari bersamaku
Kali pertama aku bersamamu
Terus ku terbayang berjuta-juta cahaya mata
Menari di istana kita
Dan bila terjaga dari alam mimpi
Aku dikurungi dalam cerita… derita
Kerna semuanya hanyalah ingatan
Namun ku pejamkan mata dan berdoa
Untuk kembali pada…..
Ulang Korus
Dan bila ku terjaga lagi
Dan bila ku terkenang lagi
Oh hari kau diambilnya pergi
Oh pergi….
Ku cuba untuk memahami
Ku cuba untuk melupai
Tapi hati memaksai dan ku hanya ingin bermimpi
Kali pertama
Kali pertama
Kali pertama aku bersamamu
Kali pertama aku bersamamu
Kali pertama



Qaseh... alynn fazz

No comments: