Tuesday, April 28, 2015

Rawat Sakit Batu Karang dengan Ruqyah

Sakit Batu karang

Aku terpanggil untuk ceritakan pasal sakit batu karang dan ruqyah rawatan secara Islam. Kat ofis aku dah beberapa orang ngidap sakit batu karang ni. Tapi apa yang aku nak share kat sini ialah kaedah salah seorang pegawai kat ofis aku la.. dia tak buat operation lagi. Tapi dia dapat petua kaedah rawatan Islam atau ruqyah menggunakan ayat al-Quran. Alhamdulillah dah sembuh dan berjaya keluar batu karangnya tanpa pembedahan dengan izin Allah.

pic from google


Kebanyakkan kita taukan pasal sakit batu karang ni atau "kidneystone". Sape yang tatau korang boleh google sendiri la. kang aku cerita kat sini panjang berjela plak entry aku. Jenuh korang nak membaca. Aku cerita sikit la..

A kidney stone is a hard, crystalline mineral material formed within the kidney or urinary tract.
dalam website http://www.myhealth.gov.my/index.php/dewasa/penyakit/urologi-saluran-kencing

Batu karang terbentuk apabila terdapat kepekatan yang tinggi bahan-bahan tertentu di dalam air kencing yang menyebabkan terbentuknya kristal. Biasanya air kencing mempunyai bahan yang dipanggil 'penghalang' yang menghalang pembentukan batu karang, tetapi ada setengah kes ia tidak berfungsi. Kepekatan air kencing yang tinggi ini biasa terjadi pada mereka yang sering kali kekeringan (dehydrasi) kerana kurang pengambilan cecair. Sebahagian daripada mereka mungkin mempunyai paras bahan ini yang lebih tinggi dari paras normal di dalam darah dan meningkatkan jumlah bahan ini di dalam air kencing. Jangkitan salur kencing yang berulang kali juga menggalakkan pembentukan batu karang. Apabila terdapat halangan pada saluran air kencing seperti pembesaran kelenjar prostat, takungan air kencing akan menyebabkan berlakunya jangkitan dan pembentukan batu karang yang berulang-ulang. Sebahagian pesakit mungkin dilahirkan dengan saluran air kencing yang tidak normal yang menyebabkan halangan pada saluran air kencing.
pic courtesy from http://drzubaidi.com/blog/batu-karang-dan-darah-dalam-air-kencing/



Penyakit batu karang ni selalunya jadi kat lelaki la. Tapi ada je jadi kt perempuan. Selalu kat pundi kencing atau pundi hempedu. Kat ofis aku pun bos dan beberapa orang pegawai lelaki  dah ada penyakit batu karang ni. Dari cerita depa la.. memang sakit.. nyeri plak aku dengar. Dalam perawatan Islam ada juga ruqyah menggunakan ayat-ayat al-Quran untuk merawat penyakit batu karang ni. Macam ruqyah demam panas yang aku penah share dulu.. aku yakin sebab yang bagikan penyakit Allah dah Dia lah yang Maha Menyembuhkan.  Tapi aku nak ingatkan la apa pun pesakit kena ikut nasihat doktor pakar la ye. Kita iktihar la mana yang boleh. Semua atas izinNya

So ni aku kongsikan kedah ruqyah Sakit batu karang.

1) Surah Al Baqarah ayat 74 dan Tembikai

Amalkan Surah al Baqarah ayat 74

A074
Kemudian sesudah itu, hati kamu juga menjadi keras seperti batu, bahkan lebih keras lagi. Padahal di antara batu-batu itu ada yang terpancar dan mengalir air sungai daripadanya; dan ada pula di antaranya yang pecah-pecah terbelah lalu keluar mata air daripadanya; dan ada juga di antaranya yang jatuh ke bawah kerana takut kepada Allah; sedang Allah tidak sekali-kali lalai daripada apa yang kamu kerjakan.
(Al-Baqarah 2:74) |

Amalkan baca ayat ini 1X atau 3X pada air suam sebelum minum pagi. 

Ruqyah dan petua ni pun pegawai aku cakap ada ustaz bagi tau gak. Pegawai aku cakap, kena makan buah tembikai. Cari yang paling besar sekali. lepas tu kau kena habiskan sebiji tembikai tu sorang. Selagi tak habis, jangan berhenti. Sambil makan sambil baca ayat 74 surah Al-Baqarah ni. Pegawai aku cerita dia abiskan dalam masa 2 jam kot. Yelah giler kau sebiji besar buah tembikai tu kau kena makan sorang mau tak berjam nak abiskan.


Then lepas abis tu memang confirm kembung dan kenyang giler kot. kenyang air la. Lepas abis makan tembikai confirm kau rasa nak kencing sangat. Then masa ni kau akan asik nak kencing. Kencing kau dari pada keruh sampai jernih dan sampaila keruh semula bercampur darah dan jika diizinNya akan keluar sekali batu karang yang ada tu. Kau kena tahan la. pegawai aku tu cerita mmg sakit sampai nangis la. Tapi alhamdulillah bagi dia rawatan ruqyah dan tembikai ni berkesan. Sebab memang keluar 4 betul batu besar beras yang memang doktor scan nampak dalam pundi kencing dia.
Aku cuma nak tambah la, time sakit tu maybe korang atau pesakit boleh baca doa nabi yunus dalam perut ikan yu tu.. (yelah macam perempuan sakit time bersalin lakan.. banyakkan zikir doa tu. untuk ringankan rasa sakit tu).

Ayat ni memang macam kena sangat dengan batu karangkan. Sebab Allah ayat ni sebut pasal batu, ada yang pecah lalu kat sungai sebab takutkan Allah. So yakinla dalam hati masa duk baca tu niatkan agar batu karang tu pun pecah dan jatuh mengalir dalam air kencing.


Ada juga just bagi beberapa surah untuk diamalkan, aku dapat dari satu blog yangg aku dah lupa nama dia.. dia just letak surah yang patut diamalkan oleh pesakit

Batu Karang
1. Surah al-Fatihah
2. Ayat Pemecah Kebuntuan {al-Hasyr : 21-24}
3. Ayat Pemecah {al-Mukminun : 115-118}
3. Selawat Syifa

Dalam surah al -hayrs ayat 21 tu pun ada sebut pasal gunugn yang pecah kerana takutkan Allah, sangat kena juga dengan batu karang.

dan aku sertakan kaedah ruqyah lain bersama amalan surah dan makanan lain yang patut diamalkan. ada banyak kaedah. boleh cuba.


******************************************************************************

2) Delima dan beberapa surah

ustaz Sharhan Shafie ada juga kongsikan kaedah perawatn Islan untuk rawat sakit batu karang ni dengan menggunakan delima dan beberapa surah. Ustaz bagi tips, nak ambil buah delima ni kalau kat pokok bagi salam dulu.. bukan salam biasa, salam nabi Illyas, sebelum itu bagi salam kepada pemilik pokok, kalau pokok tu bukan pokok kita, dan masa ambil tuniat la ambil untuk merawat penyakit. Delima ni bukan diambil isi, tapi kulit dan sarang biji delima tu direbus, baru la diminum. Ada ustaz bagitau detail dalam video ni.

https://www.youtube.com/watch?v=2ITj95t-jk8



Then bila aku google memang ada rawatan Islam yang jugakkaedah lain aku dapat.


*******************************************************************************

3) Beberapa Surah, Madu dan Teknik Tepukan dan Hembusan

http://www.quranic-healing.com/2012/10/teknik-ruqyah-untuk-penyakit-batu-karang.html

sediakan air minum dan satu botol madu, kemudian lakukan ruqyah standart bersamaan dengan si sakit dengan posisi peruqyah berada di belakang si sakit, setiap selesai satu atau beberapa ayat tiupkan ke air dan madu dan juga ke arah pinggang si sakit dengan niat menghancurkan batu karangnya. 

Baca  surah Al-Ahqaf ayat 25, 


A025
"Yang menghancur leburkan segala-galanya dengan izin Tuhannya". (Setelah azab itu menimpa mereka) maka menjadilah mereka (punah ranah) - tidak ada yang kelihatan melainkan tempat-tempat tinggal mereka. Demikianlah Kami membalas kaum yang berdosa.
(Al-Ahqaaf 46:25) |


surah Al-waqiah ayat 65, 


A065
Kalau Kami kehendaki, sudah tentu Kami akan jadikan tanaman itu kering hancur (sebelum ia berbuah), maka dengan itu tinggalah kamu dalam keadaan hairan dan menyesal,
(Al-Waaqi'ah 56:65)

dan surah Al-hasyr ayat 21, 

A021
Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya.
(Al-Hasy-r 59:21

setelah itu si sakit disuruh berdiri dan bacakan al-anfal ayat 17 beberapa kali di telapak tangan,


A017


Maka bukanlah kamu yang membunuh mereka, akan tetapi Allah jualah yang menyebabkan pembunuhan mereka. Dan bukanlah engkau (wahai Muhammad) yang melempar ketika engkau melempar, akan tetapi Allah jualah yang melempar (untuk membinasakan orang-orang kafir), dan untuk mengurniakan orang-orang yang beriman dengan pengurniaan yang baik (kemenangan) daripadaNya. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
(Al-Anfaal 8:17) 

kemudian sambil membaca suroh Al-Ahqaf ayat 25, Al-Waqiah ayat 65 dan Al-hasyr ayat 21 seperti diatas  tepuk tepukkan telapak tangan yang diruqyah tadi ke arah perut bagian bawah pada bahagian yang  sakit  dengan niat untuk menghancurkan batu karangnya. 

Setelah selesai minum air ruqyah itu 3 atau 4 x sehari, untuk satu gelas/setengah gelas air bersama satu sudu makan madu. Wallohu a’lam, Demikian semoga ada manfaatnya.


*******************************************************************************


4) Surah Al- Mukminum ayat 115-118 dan Nanas

cara ni dari blog http://www.rawatanislam.org/2010/03/nanas-sembuhkan-penyakit-batu-karang.html

Kupas sebiji nanas dan cincang. Campurkan segelas air serta sedikit garam dan kisar halus. Minum air nanas segelas setiap hari.Sebaiknya sebelum minum,air nanas itu dibacakan fatehah 3x dan al mukminun ayat 115-118 3x dan tiup 10 saat pada air tu.




2 )Bacakan ruqyah pada air mineral dan ulang pada ayat 22-24 surah Al HASYR beberapa kali sambil niat memecahkan batu karang dan gunakan untuk mandi dan minum








*****************************************************************************

5) Beberapa Surah Al-Quran bersama Minyak Zaitun, Lemon, Epal dan Garam

dan kaedah ni pula di blog http://oliveasli.blogspot.com/2014/04/cara-membuang-batu-karang-atau-batu.html

Surah al-Anbiyaa’ ayat 74 hingga 81
Surah al-Qasas ayat 61 hingga 75
Surah al-Mukminun ayat 75 hingga 100
Surah al-Maidah ayat 48 hingga 55


(Korang cari sendirila ye.. letih aku nak masukkan satu-satu ayat-ayat ni..)

Pesakit hendaklah membaca surah pertama iaitu surah al-Anbiyaa’ sebanyak tiga kali pada waktu malam dan surah kedua iaitu surah al-Qasas tiga kali pada waktu siang. Pembacaan ini hendaklah diamalkan setiap hari selama tiga hingga empat minggu. Selepas membaca tiga kali, pesakit perlu memohon doa kepada Allah swt untuk penyembuhan.  

Ayat-ayat dari surah al-Anbiyaa’ dan ayat-ayat di atas berfungsi untuk memecahkan atau menghancurkan batu-batu karang di dalam buah pinggang atau di dalam pundi kencing.  Bila batu-batu ini hancur dan jadi halus seperti pasir, maka senang ia dapat dikeluarkan daripada tubuh pesakit melalui proses buang air kecil.  

Manakala secara praktik pula anda boleh mengikuti langkah yg dicadangkan oleh pakar pemakanan ini Lai Chiu-Nan, Ph.D. 

Cara-caranya:
Untuk 5 hari pertama, minum 4 gelas jus epal setiap hari atau makan 4-5 biji epal setiap hari (pilih mana-mana yang anda suka). Jus epal berfungsi untuk melembutkan batu karang.
Pada hari ke-5 makan seperti biasa tetapi pada hari ke-6 elakkan pengambilan makan malam.
Pada pukul 6 petang, makan 1 sudu teh garam Epsom (magnesium sulphate) bersama-sama segelas air suam.
Pada pukul 8 malam, ulangi perkara yang sama dilakukan pada jam 6 petang.  Magnesium sulphate berfungsi untuk membuka saluran pundi hempedu.

Pada pukul 10 malam, ambil separuh cawan minyak zaitun bersama separuh cawan jus lemon yang segar. Campurkan hingga sebati dan minum. Minyak berfungsi sebagai pelincir untuk memudahkan batu karang keluar melalui laluannya.
Pada keesokkan paginya anda akan menjumpai batu berwarna hijau di dalam najis anda.
“Pada kebiasaannya, batu-batu tersebut akan timbul,” kata Chiu Nan. “Anda mungkin mahu mengiranya. Saya telah berjumpa dengan beberapa orang yang telah berjaya mengeluarkan 40, 50 atau 100 biji batu. Ianya sangat banyak!.

***************************************************************************************
ha itula berjela kaedah alternatif. Tapi lagi sekali aku ingatkan, dapatkan rawatan dan nasihat doktor juga.
Sekurang-kurangnya pengesahan doktor. Kalau tak kritikal dan masih boleh dirawat, boleh la cuba kaedah perawatan ni. Disertai dengan yakin pada Yang Maha Kuasa. 

Firman Allah SWT : Yang bermaksud: "Dan Kami turunkan dari Al-Quran itu sesuatu yang menjadi penawar (penyembuh) dan rahmat bagi orang-orang yang beriman" (Al-Israa :82)


Tapi if dah teruk sangat dan doktor kata takde cara lain melainkan operate, ikutla nasihat doktor.. selagi tak melarat. Apapun pun jangan berhenti berdoa. Dia yang Maha Menyembuhkan.. Insha Allah.. 
Maha Suci Allah yang Maha Berkuasa atas tiap-tiap sesuatu, yang berkuasa menyakitkan atau menurunkan penyakit sebagai ujian terhadap tahap keimanan manusia ataupun sebagai ’Bala’ balasan kepada mereka yang melanggar batas-batas ketentuanNya. Maha Adil Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani sekelian makhluk ciptaannya, yang menyediakan ubat dan penawar terhadap segala penyakit yang menimpa makhluk ciptaanNya itu. Maha Penyayang Allah yang bukan sahaja menyediakan penawar dan ubat kepada segala jenis penyakit, bahkan memberikan pertunjuk yang jelas jalan mana yang harus dilalui sekelian makhluk demi menjamin kesejahteraan dan kebahgiaan mereka, disamping pertunjuk yang jelas jalan mana yang wajib ditinggalkan demi mengelak, menghindar, mencegah dan menjauhkan mereka dari terjerumus ke arah kebinasaan.


Semoga bermanafaat dan selamat beramal :)



Qaseh...
alynn fazz

7 comments:

aLiXaL said...

Memang sengsara kalau kena Batu Karang.... Gout dan Arthritis pun saling berkait dengan Batu Karang

Dr Jetox Official said...

Assalamualaikum,

Kami merupakan pakar menyingkir batu karang pundi hempedu di Malaysia.
Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi yang lama, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang tersendiri untuk membubarkan batu dalam masa 12 jam. DR JETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR JETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa.
Kelebihan produk kami:-

Dalam 12 Jam Sahaja
Kaedah-kaedah yang lain di pasaran mengambil masa yang panjang (24jam atau 7 hari) untuk membubarkan batu hempedu. Produk kami yang merangkumi resipi yang berantioksida tinggi dapat menunjukkan keberkesannya dalam 12 jam sahaja. Dalam masa 12 jam sahaja, batu hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-buahan buangan.

Menyingkir Sisa-sisa Makanan Bertoksin
Disebabkan campuran Rosecalam Juice dan Bio-Active Mineral, produk kami mampu membubarkan sisa-sisa makanan yang lama antaranya termasuk sisa-sisa bertoksin yang terkandung dalam badan. Bio-Active Mineral berfungsi memperbanyakan air dalam usus malah mempercepatkan penyingkiran sisa-sisa makanan bertoksin.

Mengurangkan Berat Badan
Seperti yang dinyatakan di atas, produk kami dapat menyingkirkan sisa-sisa makan bertoksin dan najis terlonggok. Selepas sisa-sisa baki disingkirkan, berat badan pelanggan kami dibuktikan turun serta-merta.
——————————————————————————————————————————

Untuk memastikan pelanggan sah diserang batu hempedu, dibawah merupakan tanda-tanda kebentukan batu hempedu.
*Rasa senak yang kronik
*Rasa mual, angin kembung perut dan sakit abdomen
*Loya dan muntah
*Kesakitan di bahagian tengah dan kanan atas abdomen
*Sakit perut pada bahagian sebelah kanan atas yang seperti gastrik
*Sakit perut yang memulas hingga melarat ke tulang belikat
Kesimpulan
Untuk pengetahuan anda, kami bertujuan untuk menyelamat pesakit batu hempedu dengan produk kami yang bersumber buah-buahan alam semula jadi. Kami tegaskan bahawa tidak perlunya untuk membuang pundi hempedu yang merupakan organ manusia yang penting maka merupakan kurniaan Tuhan kepada kami.
Dr Jetox telah lama dikenali ramai maka testimony-testimoni boleh didapatkan di laman Facebook.
Facebook Fanpage : DR JETOX
Sekiranya anda mempunyai apa-apa pertanyaan, sila hubungi kami bila-bila masa sahaja.
Sekian, terima kasih.

Ramon (Pengurus)

The Club, Bukit Utama,
1 Club Drive, Bukit Utama,
Bandar Utama, 47800,
Petaling Jaya, Selangor.
GPS Coordinates: 3.151714,101.602716

No. Talian:
0109829005 (Ramon)
0123454977 (Win)
Penghantar ke luar negeri? Sila rujuk kepada pengedar kami di berikut.
Kelantan – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Kedah – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Terengganu – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Pahang – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 )
Perlis – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Kuala Lumpur – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Wilayah Persekutuan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Selangor – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Melaka – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Negeri Sembilan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Pulau Pinang – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Johor Bahru – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Perak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Sabah & Sarawak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Sy copy n share ye

suka kongsi said...

💐Assalamualaikum slm sejahtera warga group📢
💐 Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye📢😉

1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 mengambil penawar dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit..tetapi rawatan hospital jgn lari..tetap wajib diteruskan...kedua2 rawatan amat bermanfaat.

Boleh Call atau Wasap terus pengasas die..nanti blh cerita direct kt dia kita sakit apa dn lain2.. direct terus senang kn .ni nmbor dia.👉🏼 En Mohd Zuhairi- 0174687570

2)Dah ramai yg merasa kesan yg positif dengan penawar beliau yg berunsurkan ubatan bahan semulajadi yg selamat diambil....walaupon bahan semulajadi tetapi penawar nya mpunyai kesan yang pantas.
Sesuai juga untuk penyakit kanser yg sudah merebak disamping rawatan hospital☺👍🏻

3)Pencipta penawar jus ini dh banyak berdepan dengan pesakit2 kanser....ade ramai yg dh merasa kesan yg baik,yg sembuh selari dgn rawatan doktor...penawar yg amat menyokong penyakit berat dan ringan.

5) Selain dr penyakit kanser pon blh juga mengambil penawar semulajdi yg hebat ini sebagai rawatan alternatif yg mnyokong dlm proses penyembuhan seperti penyakit :
-Denggi, Kencing Tikus, Batu Karang, Gastrik, Gout . (berperanan menambahkan zat2 tubuh badan, menguatkan pertahanan badan melawan penyakit.
memperlahankn pertumbuhan penyakit)

7) Bagi yang ada sakit KENCING MANIS pon boleh mendapatkan rawatan alternatif ini , termasuk kencing manis seperti *kaki berlubang dan bernanah

Sy share melalui pengalaman sy sdri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sdri pon guna produk die ( penawar jus ) dh 3thn.

Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar sampingan bg penyakit knser yg tepat .disamping itu TIDAK MENGABAIKAN RAWATAN DOKTOR ANDA YA.💪🏼

Nanti kalau nak ikhtiar dgn penawar beliau, dan sudah mencuba ,blh la join group whatsApp pejuang2 kanser....boleh la kenal2 pesakit die yg dh sembuh mcm yg sy knl antaranya
~~~~~~~~
▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4..
Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan setahun saja untuk hidup.setia dengan penawar khusus en. zuhairi ini.
Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil penawar jus ini sebagai salah satu rawatan alternatif selari dengan rawatan doktor (nk buku nti blh order)
~~~~~~~~
▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
Skg sudah sembuh dr kanser. penawar jus ini diambil selari dgn rawatan hospital.
~~~~~~~~
▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil penawar jus ni dr kanser tahap 4 sehingga sembuh tanpa meninggalkn jus dan rawatan hospital...
~~~~~~~~
▪Nani Faiza - kanser Usus Tahap 4 dan ketulan kanser 10cm telah merebak ke hati, bersabar dan setia merawat dengan jus herba ini tanpa mudah putus asa..sekarang sudah hampir sembuh sepenuh nye. sel kanser sudah tiada.
~~~~~~~~
▪Pn. Rugayah Jilani -
Pesakit kanser payudara tahap 3B ketulan 10×10cm- sudah sembuh !
~~~~~~~~
▪Pn. Noridah Md Dom - Pesakit kanser ovari tahap 3 merebak ke tyroid dan lymph- sudah dapat kesan positif ,kesihatan beransur pulih.
~~~~~~~~
Dan ramai lg lah yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna penawar jus ini...ini kenyataan..bkn rekaan.nti blh cntct en zuhairi dn pm sdri testimoni2 td tu yer..😉

9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
En. Mohd Zuhairi - 017468 7570 ..

👍🏻In sya Allah nanti boleh join group wasap dan boleh pinjam semangat pejuang2 kanser yg lain

💐Yg penting ramuan penawar jus semulajadi ini MAMPU DIBELI dan
In sya Allah mujarab.mudah mudahan aaminn..🤲🏼

suka kongsi said...

NOTE :
Kebanyakan pesakit2 yg mengambil penawar jus ini tetap meneruskan temujanji doktor masing2....tidak boleh tinggal kan rawatan hospital utk melihat perubahan penyakit mereka...walau bagaimana pon..mereka mengatakan terdapat perbezaan jika membuat rawatan hospital ketika bersama2 mengambil jus ini dan dgn tidak mengambil nya.. jus ini diteruskan oleh mereka apabila kesan nye mereka tidak jatuh sakit teruk semasa rawatan hospital dan kekal cergas bertenaga dan menambah selera makan terutama nya semasa rawatan kimo.
- Ia bukan lah jus rawatan yg memanaskan badan anda. Ia BUKAN HERBA YG MEMANASKAN BADAN dan ia merupakan herba yang amat perlu di miliki oleh setiap pesakit..

Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
Tp nanti dia akn blas jugak yer..
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring