Wednesday, February 10, 2010

Penampilan-Coklat








smlm saya bengang..

my former boss said "awk kene berpenampilan mcm pegawai.."
saya yg dah malas nk ckp apa.. mengiya jekan la.. sebenarnya mcm nk cari point utk xnk bg markah tinggi.. xpela boss apa2 jela.. tp dlm hati.. "abis selama ni, penampilan aku teruk sgt ker?" ramai komen kdg saya bergaya sakan (bkn saya ckp org ckp... mcm gambar kt atas ni.. kdg2 je masa saya xde mood mmg xpakai makeup atau masa saya xcukup tidur, masa berjaga mlm masa anak2 demam.. mmg saya dtg ofis dengan penampilan ala kadar sebab kepala berat dan hati risau.. mcm gambar kt bawah.. mmg xcukup tido masa tu asyraf demam..


tapi bila mcm tu, saya duk diam2 kt cubicle saya buat kerja jer.. tp if ada meeting or event saya pastikan saya berpakaian kemas n bermakeup.. xtau la nk berpenampilan mcm mana lg.. nk kena berpakaian mcm model ker??? alah nk bg markah sikit bg jela.. xyah la nk cari point yg tak betul.. hmm.. so ari ni saya pakai baju korporat (usherette MAHA 2006) n pakai kasut high heel baru (dah lama beli baru rini pakai..)



saya dpt rasakan dia tak suka saya.. dari dulu.. kitakan bleh dapat mesej mayb drp minda separa sedar if ada org yang tak suka dengan kita.. ya saya akui mmg saya pun bkn bagus sgt.. mayb apa yang dimaksudkan saya kene bertindak mcm seorg pegawai.. tp if kerja yg diberikan kepada saya hanya mneyusun fail.. kerja pegawaikah itu? dan lupakah dia yang saya masih menghulurkan bantuan dikala saya sudah tidak berkhdimat dibawahnya, saya handle pelawat antarabangsa seorang diri.. bknkah itu tugas seorang pegawai.. hmm.. manusia mudah lupa.. adakala satu titik hitam lebih dingati drp warna putih bersih yg luas terbentang.. xpela boss.. mcm mana pun saya ucap kn terima kasih byk2 atas tunjuk ajar selama ini dan bos adalah bos yg 80% baik drp bos yg lama dulu..

ok la.. lupakan yg semlm.. lunch td gi kilang coklat berryl's uuoooiiii.. teruja tgk coklat sedap2.. abis RM71.00.. adoi.. larik budget bln ni.. xpe la bkn selalu mkn coklat sedap.. ada sale.. sempena thn baru china.. palin sedap coklat tiramitsu n white yougort choclate.. wah.. nila salah satu nikmat dunia.. COKLAT..hahaha.. PUAS HATI..





YG LAST SEKALI HADIAH FOR MY HUBBY..*wink*!

nota qaseh: HIDUP BIAR SEDAP! :)

Qaseh...
alin arman

4 comments:

azura said...

kak linda yang ku kenal mmg cantik bergaya okehhhh :)

psttt saya pun since ada anak ni serabut serabai dtg opis. sungguh tak bersemangat! :P

alin said...

tq zura..
tulakan.. lain la org yg ada maid or duk seklai sgn mak ayah, or FIL n MIL.. xpela sabar jela..

zura.. nanti g study kene semangat tau!.. akk tumpang seronok jela tgk zura dpt further study.. :)

Ariana said...

gamba top 2 tu... lawa nye fotografi.. sape amek..

model pun lawa gaks :D

alin said...

elly..
gambar tu fotografer MARDI (cum freelance fotograper) Faiz, yg amik.. mmg lawa la.. hehehe..