Thursday, January 5, 2012

Final episode drama "Jeritan Ombak" psst rugi tak tgk!! LOL

ok so the drama continued..

mula-mula duduk depan.. Izz antara murid yang awal sampai.. boleh nampak teacher berbaju uniform purple tengah menenangkan seorg lagi murid yang dah meraung panggil mak dia.. izz dan start pegang tangan saya..



Teacher pujuk budak tu yang duk menangis.. yang saya tak tahan nak gelak.. teacher tu boleh cakap
"ha tgk tu kakak ambil gambar.. senyum tak mau nangis nanti masuk facebook muka tak cantik"  LOL



Sila abaikan muka buruk tak tahan nak gelak dengan teaxher ckp mcm tu.. 

Sekali datang Batrisya.. member Izz yang stay sekali kat rumah babysitter.. so saya pujuk Izz duduk sebelah Batrisya kat belakang sikit.. ok dia ikut tapi still tangan tak lepas pegang saya.. Batrisya bagus tak nangis pun even sama first time at school.. tapi memang la tengak yang banyak drama ni semua heroes je.. heroins sema relax je.. tak nangis pun..


Saay cakap "ok mommy nak gi work ye.. Izz duduk dengan Batrisya ya.. dengar cakap teacher tau!" salam cium dia.. then saya melangkah satu langkah.. dia terus start nangis, dah dia gi langkahnya si Batrisya dan ambil beg sekali nak ikut saya.. ( hahaha beg ingat plak.. tak tinggal.. Ngeee)

Dah terus suruh Izz duduk kat depan semula.. sambil saya terus pujuk.. nangis teresak-esak dah nih..





Then saya rasa ish tak leh jadi nih.. makin duduk sini kang dengan saya sekali belajar kat sini kangg..
so saya cekal kan hati melangkah keluar.. huhuhu

Apalagi hero makin menjadi.. nak ikut mommy keluar jugak.. terus teacher pun take over..
Now Izz palak menjadi perhatian.. semua tengok dia pulak.. hahhahaha..






Teacher bagi warning.. suruh duduk diam-diam..



Akhirnya Izz settle down jugak.. tapi sambil teresak-esak gak la.. saya sempat intai.. dah dia nampak pulak.. terus jerit sekuat hati.. "Nak Mommy!! Mommy!!" sampai serak suara.. kena warning lagi.. dan murid pun ramai masuk kelas.. dah pakat-pakat nangis..

sekali saya terdengar Izz cakap "Nak susu!" and teacher replied "Kejap lagi susu" hahhaha
ish dah sekolah pun nak susu lagi..

Malamnya.. Izz terus cakap taknak gi sekolah.. hah sudah.. ritu beria sangatkann.. now.. tak mau gi pulak..
pagi tadi dia bangun, saya siapkan baju dan beg sekolah dia.. nampak dia renung je baju sekolah dan beg sekolah dia... nampak susah hati sangat.. dalam hati saya berkata "budak-budak pun dah tau susah hati" terpaksa la pujuk..

gi sekolah hari ni, Izz naik van, papa follow dengan kereta dari belakang.. dalam van izz nangis.. tapi masuk kelas dah tak nangis.. ok la slowly.. hopefully lepas ni dia enjoy la kan kat sekolah..

ok tuje la drama minggu ini..

********************************* THE END***************************************


Qaseh...
alynn fazz

2 comments:

Aishah Megahasz said...

Alin, anak no. 1 drama memang lebih-lebih skit. Aishah lagila, sekolah depan rumah. Aishah lari tinggalkan dia tapi dari rumah boleh dengar Haziq menangis sambil cakap "Ibu, tolonglah Haziq. Haziq nak balik rumah...." Sungguh drama :D. Pastu Ibu pun sambung drama dari dalam rumah, nangis sama..hahahahaha

alin said...

haah tulakan aishah.. rini asyraf plak first day kt sekolah dia nangis pun kejap je.. pastu ok la.. yg teruknya abg dia.. tp btul dgn kita sekali nak nangis.. dah bergenang air mata.. tapi tahan.. hehhee hati ibukann... :p