Monday, January 28, 2013

Ibu Susuan Arash

announcing: Ibu susuan Arash.. Mommy Sueci . Dan adik Gegil Arash.. Pearl Eiman. Thanks alot.. Moga keluarga ini sentiasa dirahmati Allah dan murah rezki selalu. aminn..

NI la keluarga susuan Arash.. Daddy Nazri, Mommy Sueci dan adik Pearl Eiman. Foto courtesy from Mommy Sue 

Pertemuan Pertama pada 3 oktober 2012. Masa tu Arash dah 8 bulan.

Pertemuan Pertama, muka aku memang sembab giler.. Muka orang sakit. memang tak larat sangat masa ni sebenarnya. Tapi Arash sangat mesra.. siap usik-usik adik dia. Pearl masa ni 6 bulan


Aku buat keputusan nak cari ibu susuan untuk Arash sebab:-

  1. Stok susu EBM aku dah habis.. boliaw! aku demam masa tu. So susu sikit. Pump dapat sikit je
  2. Arash ada isu lacotgen intolerent. dia elergi semua susu haiwan. Aku dah cuba. tapi still tak boleh. Macam mana aku tau tak boleh. kene sikit je susu tu terus naik ruam merah-merah kat muka dan dia gatal.
  3. Arash tak mau susu soya jugak. Dia boleh minum.. means tak elergy dengan soya, tak naik ruam meah-merah pun. Tapi dia sendiri tak mau minum.. dia minum sikit dah rasa, terus tak mau minum dah..



Jadi, aku takde solusi yang lain melainkan dengan ibu susuan.. Oh Indahnya Nur Islam... setiap permasalahan ada jalan penunjuknya.

Tapi sebelum buat keputusan bulat dan tekad aku mohon gak pada Perencana Yang Maha Agung. Solat hajat dan istiharah. Mudah-mudahan keputusan ini yang terbaik dan jodohkan ibu susuan yang terbaik untuk Arash. Dan Alhamdulillah.. bertemu dengan Mommy Sueci.

Aku iklan kt page Human Milk For Human Baby nakkan ibu susuan yang berdekatan dengan Serdang ni. Bukan apa senang nanti nak gi ambil stok dan juga moga silaturrahim ni berkekalan dan tak putus. Untuk elakkan perkara yang tak diinginilakan.. So Arash kenal Milk parent and adik-beradik susuan dia. Ramai yang respon jugak tapi ada yang duduk jauh-jauh, so teman geng MBW,  Juslixa bagi no Sueci. so bermula la ikatan ini. Thanks to Lix too.. :) Shukor




Bonding :)

Saje je Arash usik-usik Pearl


Pertemuan kedua.. Pearl takde mood



ok Arash merasa Ducati Daddy Naz.. amboii.. feeling nampak .. ngeee

Moga Arash membesar dengan baik dan sihat serta jadi anak yang soleh dengan doa-doa daripada ibu-ibunya.. Amin..



Qaseh...
alynn fazz

1 comment:

Unknown said...

assalamualaikum...
saya nadiah hamzah,tgh mencai ibu susuan untuk anak saya muhamad amirul abshir,sesiapa yang sudi boleh msg @ call saya 019-2887292,anak saya baru berumur 1 bulan 2 hari..terima kasih banyak-banyak..