Saturday, July 31, 2010

Review : Leen's Snuggbaby Buckle Tai


Kali ni saya nk reveiew Snuggbaby Buckle tai yg saya pinjam daripada member MBW juga iaitu Cik Leen.

sebenarnya saya pinjam bulan disember tahun lepas (2009) dan dah tak igt pinjam brp lama. Buckle tai atau dipanggil juga Full Buckle (FB) sebenarnya Mei Tai yg telah diubah suai dengan menambah buckle pada keempat-empat tali strap untuk memudahkan cara pemakaiannya. kiranya mcm soft structured carrier (SSC) tp takde structured padding jer.. Mcm Meit Tai tp ada buckle xyah nk lilit-lilit.. jus buckle kan saja..mudahkan.. :p


ok my review..first thing mesti tgk corak & warnakan.. mmg menarik.. warna strap maroon dgn corak print fall leaves.. chantik..
bila pakai asyraf.. saya rase tak begitu selesa.. ada ruang yang agak luas di bahagian body panelnya antara saya dgn asyraf, means.. asyraf tak betul2 melekat dgn badan saya. memang pakai carrier tak la kita kene melekat tp yg ni mmg agak tidak selesa.. saya dah pun tarik habis hingga ke hujung strap.. tp masih longgar. tgk gambar ni sgt longgar & dah tarik wedding tu smpai abis kecik dah..



tp bila saya pakai dgn Iskandar... hmm ok jugak la, tak dela rasa longgar sgt.. mungkin buckle tai kepunyaan leen ni sesuai utk mereka yg berbadan besar atau untuk carry toddler.




ok tu jer la reviwe nyer.. tp if u all nk order from snuggbaby bleh custom made n request Meitai/buckle tai or SSC dgn bagi tau jens badan kalian kecil ke besar ke dan mention sekali carrier utk newbron ke baby ke or toddler so liza Owner snuggbabay akn custom kalian punya carrier mengikut permintaan.. ok.. enjoy babywearing!

nota qaseh : cik leen tq vary much ya kasi pinjam ur buckle tai.. :)

Qaseh...alynn fazz

No comments: