Thursday, October 14, 2010

Magic of Missha BB Cream.. Miracle!

gambar dari web Missha Au
Salam..


kali ni nk review pasal Missha BB Cream
apa BB ni? BB stand for Blemish Bum..
asalnya byk produk dari Korea yg ada BB Cream ni..

BB cream ni mcm foundation tp dia ada unsur2 merawat kulit sekali ar dan tak setebal faundation.. korean byk pakai n mostly yg ada bb cream smua produk from korea. now byk brand yg bukan dari korea pun ada.. mcm Cosway dan Maybeline pun dah ada BB Cream ni..
New Look.. more even & glowing skin... i like.. (gambar diambil dr kamera phone tanpa sebarang editing)
start ber"BB Cream" ni masa nk cari produk skin care yg baru..
yelah dah masuk usia "BMW 3 Series" nikan harus kene jaga muka lebih..
sbb dah ada tanda-tanda susut nilai.. dan brown spot pun dah makin banyak.
so survey Skin Food.. terus disyorkan BB Cream oleh promoter tu..
mmg syiok la pakai.. tak  pakai foundation or what so ever la kan..
saya pun mmg jenis tak suka pakai bedak/compact powder/2waycake or foundation what so ever.. dari zmn sekolah dulu jenis pakai krim je mmg takde pakai bedak lain.. krim siang atau krim kecantikan safi/citra ayu/ temulawak dan macam-macam la local brand.
BB Cream Skin Food with 20SPF.. 50 g


saya pakai BB cream Skin Food (kandungan 50g) dalam 8 bulan. Mula-mula okla ramai yg tegur kata ok.. last-last rasa macam tak best pulak. sebab tak cover sangat blemish macam dark spot yang ada di muka saya. Tapi dah beli habiskan la. Ingat after ni nak try Simply Siti pulak. sekali my best friend Haniz bgtau Husband dia nk ke Korea dan bleh order BB Cream brand Missha from her.. saya pun terus la order 1 bila dgr my friend tu ckp ramai org pakai and have a good review. Lagi pun mmg BB Cream Skin food saya pun dah nk habis, dan harga Skin Food BB cream saya beli dulu RM79.90 dan Misha  M Signature Real Complete BB Cream SPF25 PA++ ni RM 100, kangungannya dlm 45g kurang skit drp skin food. so lebih kurang la.. nk try punya pasal angkat la satu.

ni jus apply lite blusher je.. tiada sebarang powder atau foundation tambahan . Glowing kan.. ni pun dah petang.. blk kerja.. muka masih nampak elok jekan.. gituuu.. ngee..


Bila dapat saya cuba apply sebelah pakai Missha M Signature Real Complete BB Cream SPF25 PA++ sebelah pakai BB Crean Skin food. rasa dan tekstur Missha lebih ringan dan blend with the skin. Skin food pulak lebih berat dan rasa lebih creamer. At first time used it.. rase hmm mcm biasa je.. macam tak best la..cm tak nmpak lg..  skin food mcm pakai foundation. tapi bila dah pakai 3 kali baru perasan the different.. kulit jadi lagi sihat, shining and more even.. dark spot pun makin kurang.. hebat! love it! thanks to haniz la introduce this to me..saya pakai tone 21. menurut member saya ni, kulit org melayu sesuai tone ni je. Missha M Signature Real Complete BB Cream SPF25 PA++ ada 3 tone, 13, 21 dan 23 nak tgk tone nya lihat kat website ni. 13 terlampau kuning dan 23 terlampau gelap. 


dan katanya Missha ada dijual di The Curve tp BB Cream kt situ mcm lain skit. saya pun tak pasti lain mcm mana sbb tak pernah pun tgk. mungkin lain dari segi packaging nya kot. Yelah kadang setengah produk dia akan tukar packaging ikut pasaran negara tu. Entahlah. dan Missha BB cream ni pun ada mcm-mcm jenis.. boleh tgk kt link saya bg td. Saya tak pasti apa bezanya, yang pasti berbeza kandungan SPFnya. Ada yg serendah 20 hingga ke 42 SPF. yg saya punya ni 25SPF. okla kan utk saya yg hanya duduk diopis bukan bekerja diladang nk pakai SPF smpai 42 kan.. dan kalian boleh tgk review drp blog-blog ni beautyholicsanonymous dan mywomenstuff yg saya survey tanya pakcik google. mungkin yg ada dijual di The curve macam yg bloggers tu pakai. 






oh btw.. saya juga dapat sample skin range Missha. dapat 2 sachet BB cream, 2 sachet All Around Waterproof Sun Block SPF 50/PA+++, 2 sachet Super Aqua Marine Forest Lifting Serum, 1 sample bottle Super Aqua Marine Forest Refining Toner dan 1 sample bottle Super Aqua Marine Forest Revitalizing Emulsion.. ooo best.. saya agak sebab pakai produk range ni pun juga membantu memulihkan kulit muka saya. 




Missha M Signature Real Complete BB Cream SPF25 PA++ ni terbaikk! thanks to haniz introduce this.. tq beb! berbaloi-baloiii... oh btw member saya ni pengusaha kek dan kek cawan dari rumah.. sedap!.. bleh tgk di blognya ya.. stewardesscuppies bleh la order.. huhuhu sompet den promote kapkek ko niz.. ;)



Cantikkan.. dan pastinya lazat!! nyummy... bleh la order skang..  ;)



Qaseh... 
alynn fazz

1 comment:

hasni 1985 said...

hello sis, nak tanya kat mana nak beli product ni ya.