Monday, October 18, 2010

Review: The New Version of JumpSac Orbit SSC

ini gambar En.somi yg ambil.. dia taknk kasi tunjuk rambut saya so dia ambil gambar tanpa kepala.. huhuhu jeles ke bang  org tgk rambut akar kayu i? huhuhu.
Salam sejahtera ke atas kalian..


kali ni saya nak review Jumpsac Orbit SSC Moss Camo new version.
new version ni telah ditambah baik dan berbeza dari segi ketebalan pad di shoulder dan waist strap.
ok la short review.. kali ni mmg BEST! tp saya cuma sempat pakai lebih kurang 20minit back carry dan front carry sekejap je cuma nk try.. tp dah bleh rasa syiokk uolss..


Corak/Print
Encik Suami sangat suka dengan print ni.. haruslakan print ala-la asykar (ikut pelat org dolu-dolu mcm mak saya) cenggini mmg org jantan suka.. nmpak ganaz la konon kannn.. bg saya ok la print ni.. cantik gak la.. tp saya lebih suka corak yg lebih feminine gitu even saya carry ank jantan.. ngeh ngeh ngeh.



Strukturnya..
keseluruhan SSC ni ringan.. best..


Body panel
agak lebar.. tp sesuai sgt utk toddler.. tgk pada gambar Asyraf mmg ngam-ngam duduk dan memang memenuhi badan Asyraf..( kekeke saya baca balik saya pun tak paham apa ya saya tulih nih.. kekeke.. ish susahnk explain ar..)
dan juga agak tinggi kira bahagian belakang tu bleh lipat la lg.. terfikir if Syaz ( maker & owner Jumsacbaby) bleh buat head/backrest mcm Kanga XT lg best..



Straps..
oh yg ni yg paling best.. dan yg pasti ni lah yg ditambah baik dlm new version ni.. saya tak brp suka old version yg ada padded yg tebal di bahu dan pinggangnya.. bila front carry tak tahu kenapa waist strap tu cm menyucuk kt tulang selangka saya ni..( oh kurus sgt ke haku ni?). tp kali ni soft padded.. rasa sgt selesa. Front carry dan back carry takde masalah.. love it.
dan ada  extra length of the strap shoulder.. mcm lidah gitu.. rasa tak perlu kot.. mmg rasa leceh ar.. nk kena masukkan lidah tu inside the body panel - baru lebih comfy. eh korang paham ker.. tak pela if tak paham pun..ngeee...

Kesimpulannya saya suka.. luv it.. dan yg terbaru.. syaz ada bikin (dah mcm singaporean pulak dan mcm zmn dulu-dulu guna perkataan ni.. heee) embroidery yg sgt cantik.. 


picture taken from JS FB
ok pada sesiapa yg berminat ingin memiliki JS Orbit ini, bleh la layari laman sesawang (kekekeke dah mcm radio 24 guna perkataan ni)  Jumpsac.
To Syazrina & Jumpsac terima kasih atas peluang memberi saya mencuba SSC Orbit ini.


Qaseh...
alynn fazz

No comments: