Thursday, August 26, 2010

Not feeling well

It was started yesterday lepas sahur..
sudently saya rasa sakit perut sgt2.. mcm contraction nk bersalin
dan sakit membawa kepinggang.. ya ampun.. rasa mmg mcm nk bersalin..
dalam hati mula berkata-kata.. am i pregnant? are this sign of miscarriage?
mula-mula igt disebabkan saya pakai slimming krim kt perut n pinggang..(yelah ada org ckp saya dah takde shapekan..) kot kesannye smpai mcm tu sekali.. tp pelek la pulak pesal smpai sakit cenggitu kan..

tp sakit tu hilang after i poop.. then i was thinking mayb sbb nk poopkn.. tp pesal sakit smpai membawa ke pinggang.. tak pela janji dah tak sakit dah..

so saya pegi kerja macam biasa.. then petang dah waktu nk balik saya mula terasa bengkak di Breast sblh kanan.. tp tak risau sgt sbb nk balik dah bleh direct breastfeed asyraf.

tp Asyraf nenen sekejap je. yelah agaknya dah kenyang.. lepas buka puasa.. makin sakit n my B makin mengeras..sakit makin menjadi2.. dan diikuti dnegan sakit pinggang & perut mcm pagi td.. adus..
hah apesal pulak nih.. lepas solat saya terus ambil tuala dan basahkan dgn air panas dan tuam kt B.. errmm sah kene mastitis .. again!.. bengkak susu yg dah menyumbatkan salur darah smpai demam & sakit2 badan. pelik time puasa2 cenggini plak tetiba milk supply increasing.. sah ni la penangan air mata kucing ku teguk dan makan buahnya tiap kali lepas berbuka.. hmm.. tp pelik semalam pesal rasa mcm contraction.. hmm pelek ar.. nk urut pun sakit giler.. tp slowly saya perah susu bg keluar..  susu keluar pekat dan bewarna kekuing-kuningan.. sah dah ada infection.. bdn dah mula seram sejuk..
emosi pun apa la.. mula la.. nk mengadu.. org tak nk layan.. sob sob sedihnyer..

Then .. tiba2 dtg my 3yrs old HERO seorang ni.. agak nye dia dok perati apesal mommy pelek.. dok kerut2 dahi..
izz: "nape mommy?"
saya cuba menyukir senyuman..
Izz: "mommy sakit?.. demam yer?.."
saya anggukkan kepala..
izz: "mommy lay down.. now.. lay down la.."
saya turuti katanya sambil slowly baring..
izz : "meh cni tandar buat" (izz bahasa kan namanya tandar hehehe.. sambil ambil tuala saya td yg dah sejuk..
diletakkan ke kepala saya..
izz: "sian mommy..demam yer.. sakit?.. ok takpe.. tandar ada.."
diusap2nye kepala saya dengan tuala basah mcm selalu yg saya buat utk dia waktu demam.
dan akhirnya diletakkan tuala basah tu diatas kepala saya.
Izz: "dah mommy sleep yer"
oh hati keibuaan saya cukup tersentuh... diusia 3 tahun.. Izz tahu ibunya sakit dan tidak sihat.. melebihi naluri.. org dewasa..
rasa sakit td.. terus beransur kurang skit.. ish tatau la psikologi ker hape.. kekeke

keesokkan lepas sahur.. makin sakit.. sakit kepala, perut n pinggang.. breast masih bengkak.. saya btul2 flat.. n mula la dah nk mcm meroyan dah.. abis ank2 saya halau keluar bilik.. taktahan.. hmm smpai DH (Dear Husband) tak pergi kerja..

nk gak manja2 cenggini time sakit... ( gambar di ambil drp en.gugle)
to DH if u read this (ada ke dia nk baca? hmm).. im not pretending.. ni sakit betul.. ank yg kecil pun bleh tau.. beri la perhatian sikit lain kali ye dear...sekurangnya.. beri la sokongan dari segi emosi..  bukan setakat tanya nk g klinik ke tak...

nota qaseh: sakit itu ujian..

Qaseh... alynn fazz

1 comment:

Rozy said...

get well soon, take care..